Ohita valintanauhan komennot
Siirry pääsisältöön
Siirry ylös
Sisäänkirjautuminen

Mercedes-Benzin kuukausitiedote elokuu 2011


Mercedes-Benzin osuus taksimyynnistä lähes 27 prosenttia.
Mercedes-Benz juhli yli 200 000 ystävän kanssa Berliinissä.
Vitoon ja Vianoon parannettu BlueEfficiency-teknologia vakiona.
Fuso Canter on ensimmäinen kuorma-auto kaksoiskytkinvaihteistolla.
Vetybussien uusin sukupolvi käyttöön Hampurissa.

Mercedes-Benz on taksikaupan ylivoimainen ykkönen

Mercedes-Benzin markkinaosuus kotimaan taksimyynnistä elokuussa oli 28,03 prosenttia. Taksikäyttöön myytiin 97 autoa. Tänä vuonna Mercedes-Benzin osuus taksikaupassa on lähes 27 prosenttia, ja autoja on myyty 637 kappaletta eli yli 200 lähintä kilpailijaa enemmän.
 

Yli 200 000 ihmistä juhli auton 125. vuotta Berliinissä

Mercedes-Benz ystävineen juhli 125-vuotiasta autoa Tempelhofin kentällä Berliinissä elokuun viimeisenä viikonloppuna. Kyseessä oli kautta aikojen suurin Mercedes-Benz-aiheinen kokoontuminen. Näytteillä oli noin 2000 ajoneuvoa, ja Tempelhofissa vieraili kahden päivän aikana yli 200 000 ihmistä. Juhlapäivien kohokohtia olivat esimerkiksi historiallisten Hopeanuolten näytöskilpa-ajot kuuden 1930–1950-luvuilta peräisin olevan klassikon voimin. Uskaliaimmat pääsivät myös DTM-kuljettaja Ralf Schumacherin rata-auton kyytiin.
 

Vakiovarusteiset Vito ja Viano entistä taloudellisempia

Syyskuusta lähtien valmistettavien Mercedes-Benz Viton ja Vianon polttoainetaloudellisuus paranee merkittävästi, kun mallit saavat vakiovarusteekseen edelleen kehitetyn BlueEfficiency-varustepaketin. Laturin uusi ohjausjärjestelmä muuttaa osan jarrutuksen liike-energiasta sähköksi ja varastoi sen akkuihin. Sähköenergia on käytettävissä esimerkiksi voimakkaiden kiihdytysten aikana, mikä vähentää polttomoottorin työtaakkaa ja siten kulutusta. Viton ja Vianon BE-paketin perustana ovat 4-sylinteriset CDI-dieselmoottorit (kaksi tehoversiota) tai automaattivaihteinen, huippunykyaikainen V6 CDI –dieselmoottorit. Tarjolla ovat myös 6-vaihteinen käsivalintainen ECO Gear -vaihteisto sekä mallikohtaiset, kulutusta vähentävät ratkaisut.
 

Fuso Canter kävi läpi perusteellisen uudistuksen

Uudessa Fuso Canterissa on tarjolla varusteita, joita ei ole totuttu näkemään kuorma-autoissa. Ensimmäistä kertaa tämän luokan ajoneuvossa on tarjolla täysin automatisoitu, 6-vaihteinen Duonic-kaksoiskytkinvaihteisto, joka voidaan varustaa myös start/stop-automatiikalla. Tarjolla ovat myös kuljettajan ja matkustajan turvatyynyt. Euro 5 -päästötason täyttävä 3-litrainen turbodieselmoottori on tarjolla kolmena tehoversiona (96–129 kW/130–175 hv). Huoltoväli on pidentynyt 40 000 kilometriin, ja matkustamo on uudistunut täysin; esimerkiksi istuintuki on säädettävä ja lämmitys- sekä ilmastointijärjestelmät ovat uudistuneet. Fuso on saatavana 3,5-, 6- (uusi) ja 7,5-tonnisina versioina. Mallista riippuen autojen kuormakapasiteetti on kasvanut 85–500 kiloa. 3,5-tonnisen version etuakseli on erillisjousitettu, ja ESP on tarjolla valinnaisvarusteena.
 

Ensimmäiset uudet polttokennobussit Hampurin kaduilla

Hamburger Hochbahn AG -bussiyhtiö on saanut käyttöönsä neljä Mercedes-Benz Citaro FuelCell Hybrid -linja-autoa, ja kolme bussia lisää on tulossa ensi vuonna. Linja-autot ovat edelleen kehitettyjä versioita Mercedesin polttokennobusseista, joita on testattu Hampurissa vuodesta 2003. Uusien litiumakkujen ja polttokennojärjestelmän avulla vetypolttoaineen kulutus on lähes puolittunut ja vetytankkien määrä laskenut yhdeksästä seitsemään. Kaikkiaan tankeissa on 35 kiloa polttoainetta, mikä riittää noin 250 kilometrin ajoihin. Polttokennojen käyttöiäksi lasketaan kuusi vuotta tai 12 000 tuntia. Busseissa käytetään samoja polttokennoja kuin Mercedes-Benzin B-sarjan FCell-versiossa.






2.9.2011 15:00