Täyssähköinen Fuso eCanter - päästötöntä ja ketterää paikallisjakelua.

Muuttuuko työskentely sähkön myötä?

Lauri Salovaara hyppäsi täyssähköisen Fuso eCanterin kyytiin. Katso videoilta DB Schenkerin kuljettajan Antti Luotolinnan mietteitä ja kokemuksia sähköisestä ajamisesta. Kolmannessa videossa Schenkerin nouto- ja jakelupäällikkö Jari Nokkoudenmäki ja Lauri keskustelevat jakeluliikenteen sähköistymisestä.

Muuttuuko työskentely sähkön myötä?

Sähköistä jakelua

Mietteitä sähköisen jakeluliikenteen tulevaisuudesta

Urbanisoituminen on tärkeä maailmanlaajuinen trendi

Kaupungeista on kehittymässä nopeasti megakaupunkeja, joiden on kohdattava erilaisia haasteita, kuten melusaaste ja pakokaasupäästöt. Toinen tämän kaupunkikehityksen seuraus on kasvava päivittäistavaroiden kuljetustarve.

Kuorma-autot ja kuljetusliikenne tulevat olemaan jatkossakin välttämätön osa yhteiskunnan selkärankaa. Emme voi muuttaa sitä, mutta voimme vaikuttaa kuljetustapaan.

FUSO eCanter on yksi ensimmäisistä sarjatuotannossa olevista täysin sähköisistä -kuorma-autoista - ja sopii erityisesti kaupunkien keskustajakeluun. 7,49 t ajoneuvona sen kantama on yli 100 km, teho 129 kW ja alustan kuormauskapasiteetti 4,15 t.

Avaintiedot

  • Kantama: yli 100 km
  • Akku: 6x Litiumioniakku (kussakin 13,8 kWh) yht. 82,8 kWh
  • Teho: (maks.) 129 kW
  • Vääntömomentti: 390 Nm (maks.)
  • Alustan kapasiteetti: 4.155 kg
  • Nopeus: (maks.) 80 km/h
  • Nousukyky: 20%
  • Liitettävyysjärjestelmä: interaktiivinen liitäntäjärjestelmä “Truckonnect”

Lataustiedot

AC (HIDAS) LATAUS

  • 230 V
  • 7.2 kW
  • 9 tuntia (100%)

 

Lataustiedot

DC (NOPEA) LATAUS

  • jopa 420 V
  • ~ 50 kW
  • 1 tunti (80%) | 1:45 tuntia (100%)